EO-Jongerendag 2021 - FAQ

De EO-Jongerendag 2021 zal plaatsvinden op de datum: 6 juni 2020. Locatie: Rotterdam Ahoy! Hier vind je alle informatie, tickets en meerrrrr! En worden alle veelgestelde vragen beantwoord.

EO-Jongerendag 2020 verplaatst naar 5 juni 2021

Lees hier alle vragen en antwoorden over de verplaatsing.

Hieronder staat de FAQ van 2021.

Algemene info

Waar en wanneer is de EO-Jongerendag?

De EO-Jongerendag vindt plaats op zaterdag 5 juni 2021 in Rotterdam Ahoy (Ahoyweg 10, Rotterdam).

Voor wie is de EO-Jongerendag?

De EO-Jongerendag is voor iedereen die zich jong voelt! :-) We richten ons op jongeren tussen 12 en 20 jaar.

Wie gaat de aanbidding leiden op de EO-Jongerendag?

Net als voorgaande jaren hebben we onze eigen BEAM Worshipband met daarin verschillende Nederlandse aanbiddingsleiders.

Wie presenteert dit jaar de EO-Jongerendag?

Joram Kaat presenteert de EO-Jongerendag.

Tickets kopen

Vanaf wanneer kan ik mijn ticket reserveren?

De kaartverkoop is begin dit jaar gestart! Je kunt je ticket(s) HIER bestellen.

Wat zijn de beste plekken in Ahoy?

We zorgen ervoor dat je overal goed zicht hebt op het podium, maar om je een beetje een idee te geven hierbij een overzicht van Ahoy. LET OP: Ga je met vrienden? Kies dan hetzelfde soort ticket! Het is niet mogelijk om bij elkaar op te zitten als je een verschillende tribune hebt gekozen!

plattegrond ahoy EO-Jongerendag eojd
Hoeveel kost een EO-Jongerendag-ticket?

Een toegangskaart voor de EO-Jongerendag kost €15,00 incl. service en transactiekosten.

Wat kost een groepsticket?

Een groepsticket kost per persoon €15,00 inclusief service- en reserveringskosten. De groepsleden (behalve de persoon die de tickets reserveert) hoeven individueel geen BEAM-lid of EO-lid te zijn. Een groepsticket is een mooie manier om jongeren voor het eerst kennis te laten maken met BEAM en de EO-Jongerendag! We hopen natuurlijk dat iedereen daarna alsnog BEAM-lid wordt, want we kunnen je hulp goed gebruiken!

Waarom is de prijs van de entreekaarten verhoogd?

De prijs van de entreekaarten is €2,50 hoger geworden. Dat is nodig om de stijgende kosten die de organisatie van dit evenement meebrengt, te betalen. Denk hierbij onder andere aan zaalhuur, techniek en het podium. Maar ook de inzet van artiesten en muzikanten. Met de opbrengst van de kaartverkoop kunnen we een deel van de kosten van de EO-Jongerendag betalen.

Hoeveel tickets kan ik kopen?

Iedereen die lid is van BEAM (of de EO) kan twee kaartjes kopen. Alleen de persoon die het kaartje koopt, moet lid zijn. Je kunt dus makkelijk iemand uitnodigen die (nog) geen lid is van BEAM of de EO.

Wil je nog meer mensen meenemen? Maak dan een groepsreservering, dat kan vanaf 5 personen (inclusief degene die reserveert). Alleen de persoon die het kaartje koopt, moet lid zijn.

Hoe en wanneer ontvang ik mijn toegangskaart(en)?

Een bevestigingsmail met daarin de E-tickets wordt direct na reservering verzonden.

Op de bevestigingspagina van de reservering staat direct een link naar de E-tickets. Een bevestiging van de reservering wordt ook naar het opgegeven mailadres gestuurd. In de mail staat een link naar de E-tickets. Als dit nog niet goed gaat is er een mogelijkheid om E-tickets alsnog te downloaden via de volgende link: https://consumer.paylogic.nl/tickets/.

Vul hier je mailadres in en de link naar de E-tickets is beschikbaar.

Moet ik mijn e-ticket printen?

Je kunt ervoor kiezen je e-ticket te printen of om deze op jouw smartphone te laten zien.

Lidmaatschap BEAM

Waarom is het belangrijk om lid te worden van BEAM?

Leden zijn voor ons superbelangrijk! Met het geld van jouw lidmaatschap maken we onder andere de EO-Jongerendag mogelijk en maken we het hele jaar toffe content op BEAM.nl, Facebook, Instagram en YouTube. Daarnaast ontvang je 4x per jaar het BEAM-magazine.

Hoe weet ik of ik EO-lid ben, BEAM-supporter of BEAM-lid?

Je bent EO-lid of BEAM-supporter als je voldoet aan minimaal één van de volgende punten:

  • Jij hebt een EO-lidmaatschap of BEAM-support op jouw naam staan.
  • Een BEAM-supporter ontvangt bovendien 4x per jaar het BEAM Magazine.
Ik ben BEAM-supporter, waarom moet ik BEAM-lid worden?

Als supporter steun je BEAM maar ben je formeel geen lid. Voor BEAM (en de EO) is het belangrijk om leden te hebben. Het aantal leden bepaalt mede welke plek een omroep heeft binnen de NPO. BEAM-leden van 16 jaar en ouder tellen automatisch mee als EO-lid, en helpen zo de omroep om te blijven bestaan. 

Daarom willen we graag dat alle supporters BEAM-lid worden. Dat kost je niks extra: BEAM-leden betalen €15,00 per jaar, net zoveel als een BEAM-supporterschap. Met het geld van jouw lidmaatschap maken we onder andere de EO-Jongerendag mogelijk en maken we het hele jaar toffe content op BEAM.nl, Facebook, Instagram en YouTube. Daarnaast ontvang je 4x per jaar het BEAM-magazine.

Heb ik mijn relatienummer nodig bij het reserveren?

Je hebt geen relatie- of lidmaatschapsnummer nodig om te reserveren. De EO controleert aan de hand van de ingevulde gegevens of je persoonlijk EO-lid of BEAM-lid bent. Let op dat je wel reserveert op de adresgegevens waarmee je in onze administratie bekend bent.

Ticketsoorten

Wat is het verschil tussen arenakaarten en tribunekaarten?

Eenmaal in Ahoy kun je met je arenakaart bijna overal op het veld (arena) staan. Met je tribunekaart kun je op de desbetreffende tribune zelf bepalen waar je plaats neemt. Als je op de tribune bij vrienden wilt zitten, moet je er dus voor zorgen dat iedereen voor dezelfde tribune een ticket reserveert. Het is niet mogelijk om met je arenakaart op de tribune te zitten en andersom.

Wat krijg ik bij een Early Entrance-kaartje?

Sta je graag zo dicht mogelijk bij het podium, bestel dan een Early Entrance ticket voor het veld. Dan mag je als eerste naar binnen.

Wat zijn de extra opties die aangeboden worden bij het kopen van een ticket?

Elk jaar proberen we de EO-Jongerendag mooier en beter te maken voor jullie en proberen we tegemoet te komen aan vragen die naar aanleiding van afgelopen jaren zijn gesteld. Dit jaar kunnen daarom 2 extra opties toegevoegd worden aan je kaartje:

  • Toegangsbandje - Collectors item: Dit bandje gaat veel langer mee dan de standaard bandjes. Ideaal als je graag je bandje langer om je pols houdt als herinnering aan deze geweldige dag! Dit bandje kan je met je toegangskaartje ophalen bij een van de BEAM Stands in Ahoy!
  • Dinerbox: sta je in de pauze liever niet zo lang in de rij, dan is dit de optie voor jou! Voor €6,50 kan je een dinerbox kopen die je tijdens de pauze op kunt halen. De dinerbox kan je toevoegen als je je ticket voor de EO-Jongerendag koopt. In deze box zit een wit zacht broodje met jong belegen kaas, 1 waldkorn broodje met eiersalade, een appel en een flesje water.
Ik zit in een rolstoel, zijn er speciale rolstoelplekken?

Als rolstoelgebruiker kunnen jij en maximaal één begeleider een ticket bestellen voor het rolstoelvak op de arenavloer (veld). Jullie hebben dan beiden een ticket nodig. Deze kaarten kun je niet bestellen via een groepsreservering. Het rolstoelvak is bereikbaar via de arena-ingang.

Het is niet mogelijk om met een rolstoel plaats te nemen op de tribune of op andere plaatsen in de arena.

Welk ticket moet ik kopen om toegang te krijgen tot het vak gereserveerd voor doven en slechthorenden?

Als je gebruik wilt maken van de doventolk koop je een kaartje voor het veld. Daar zijn faciliteiten aanwezig voor vertaling. De definitieve locatie volgt later.

Ik wil voor een groep tickets bestellen. Hoe werkt dat?

Tickets kun je bestellen voor een groep vanaf 5 personen. Bestel in het reserveringsformulier onder het kopje ‘Toegangskaart Groepen’ je tickets. Let op: de persoon die de tickets bestelt, moet EO- of BEAM-lid zijn. Je kiest op dat moment het aantal tickets. Het aantal tickets is op een later moment niet te wijzigen of te annuleren. Het is daarom aan te raden vooraf een goede inschatting te maken van de grootte van je groep. 

Betaling en bevestiging

Hoe betaal ik voor mijn ticket?

De betaling van de kaarten vindt tijdens het reserveringsproces plaats via IDEAL. Ben je BEAM-lid geworden via de EO-actiepagina, dan worden deze kosten op een ander moment geïncasseerd door middel van een automatisch incasso.

Ik kreeg een foutmelding bij het betalen, hoe kan ik de betaling alsnog voldoen?

Je krijgt maar één kans om een bestelling af te ronden met een betaling. Wanneer dit niet lukt, zal je een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

Waarom wordt mijn betaling geweigerd?

Een mislukte betaling kan veel verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende oorzaak is een te laag banksaldo of een te lage betaallimiet. Indien een betaling meerdere keren wordt geweigerd is het verstandig om even contact op te nemen met je bank.

Ik heb gereserveerd, maar heb geen bevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?

Op de bevestigingspagina van de reservering staat direct een link naar de E-tickets. Een bevestiging van de reservering wordt ook naar het opgegeven mailadres gestuurd. In de mail staat een link naar de E-tickets. Als dit niet goed gaat is er een mogelijkheid om de E-tickets alsnog te downloaden via de volgende link: https://consumer.paylogic.nl/tickets/ Vul hier je mailadres in en de link naar de E-tickets is beschikbaar.

Ik ben jonger dan 16 jaar, hoe betaal ik dan?

Als je onder de 16 jaar bent, heb je toestemming van je ouders of wettelijke vertegenwoordigers nodig om een bestelling te mogen maken. Vraag dus om hun toestemming voordat je een kaartje koopt!

Wijzigen, annuleren of ticket kwijt

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

De tickets voor dit evenement zijn niet gepersonaliseerd. Dit betekent dat de naam op de tickets niet relevant is en dat deze dus zonder problemen aan iemand anders kunnen worden overgedragen. Het is niet mogelijk om tickets te annuleren of te verkopen via bijvoorbeeld TicketSwap. . LET OP: ieder ticket heeft een unieke code en is maar een keer te gebruiken.

Ik heb mijn e-ticket via e-mail niet ontvangen

Je kunt je e-ticket zelf downloaden via https://consumer.paylogic.nl/tickets/.

Ik ben mijn ticket kwijt

Je kunt je e-ticket zelf downloaden via https://consumer.paylogic.nl/tickets/.

Vrijwilligers

Vrijwilliger worden op de EO-Jongerendag?

Als je heel graag bij wil dragen aan het vetste christelijke evenement van het jaar: meld je dan aan! Ik wil vrijwilliger op de EOJD worden

Rotterdam Ahoy

Hoe kom ik vanaf het station naar Ahoy?

Ahoy is uitstekend bereikbaar met de bus, metro en trein. Vanaf bus- en metrostation Zuidplein loop je in 5 minuten naar Ahoy. Vanaf NS-station Rotterdam Centraal kom je met de metro heel makkelijk op Zuidplein.

Waar kan ik parkeren bij Ahoy?

Om te parkeren, volg je de borden op de toevoerwegen naar Ahoy. Deze verwijzen je naar de geopende parkeerplaatsen. Er is voldoende parkeergelegenheid rondom Ahoy. Het parkeerterrein kent geen sluitingstijden. Je koopt een parkeerkaart als je het terrein oprijdt en je kunt na afloop meteen wegrijden. De methode wijst zich vanzelf.

Wil je gegarandeerd zijn van een plekje op het parkeerterrein van Ahoy? Koop dan nu alvast een parkeerticket. Via de website van Ahoy reserveer je snel en makkelijk een vooraf aangewezen parkeerplaats op P1, P2 of P3.

Op vijf minuten loopafstand kun je ook terecht in de overdekte parkeergarage Zuidplein (hier geldt een ander tarief). Of je kunt gebruikmaken van de diverse P+R-voorzieningen in de omgeving, onder andere bij de metrostations Slinge en Capelsebrug.

Parkeertickets voor bussen kunnen via de volgende link geboekt worden: https://www.ahoy.nl/agenda/concert/eo-jongerendag. Meer informatie is te vinden op de website van Ahoy. Als de bus niet parkeert maar alleen mensen laat uit- en instappen, hoeft geen kaartje gekocht te worden voor parkeren bij Ahoy.

Hoe kan ik betalen in Ahoy?

Op de EO-Jongerendag is het niet alleen genieten van een uitgebreid programma, maar ook van heerlijk eten en drinken! Je rekent je consumpties bij Ahoy contant of met PIN af.

Kan ik ook pinnen bij Ahoy?

In Ahoy Plaza (waar restaurant RiVers zich bevindt) vind je een ING-pinautomaat.

Is er drinkwater beschikbaar bij Ahoy?

Bij alle toiletten is, tenzij anders aangegeven, het water dat uit de kraan komt drinkwater.

Kan ik eten/drinken kopen in Ahoy?

In de Ahoy Arena zijn verschillende bars waar je tijdens de EO-Jongerendag terecht kan voor drinken en diverse snacks en zoetwaren. In de Ahoy Plaza en op het voorplein van Ahoy zijn verschillende mogelijkheden om (uitgebreid) te eten. Speciaal voor jullie heeft Rotterdam Ahoy haar prijzen gereduceerd tijden de EO-Jongerendag!

Ook is er een mogelijkheid om een dinerbox toe te voegen aan je bestelling van een EO-Jongerendag ticket. Deze ligt dan voor je klaar in de pauze van het programma. In deze box zit een  wit zacht broodje met jong belegen kaas, 1 waldkorn broodje met eiersalade, een appel en een flesje water.

Welke huisregels gelden er in Ahoy?
  • Het is niet toegestaan te crowdsurfen of te roken in Ahoy.
  • Je mag maximaal 500 ml drinken en 1 verpakking brood, snoep, koek of chips meenemen naar Ahoy. Pakjes, bidons en bijvoorbeeld Doppers zijn toegestaan. Blikjes, glaswerk of andere harde wegwerpverpakkingen (bijvoorbeeld petflessen van hard plastic) zijn niet toegestaan.
  • Ook mag je tas maar de grootte hebben van een A4 papier.
  • Het is niet toegestaan om (professionele) film-, foto- en/of audio-opnameapparatuur mee te nemen in Ahoy. Het gebruik van selfiesticks is niet toegestaan tijdens de EO-Jongerendag 

  • Bij al onze handelingen en transacties geldt het Ahoy-huisreglement, dat is gedeponeerd bij de arrondissementsrechtbank in Rotterdam. 

  • Tijdens de EO-Jongerendag kunnen foto’s of opnamen gemaakt worden. Door het betreden van het terrein van Ahoy geef je toestemming aan de EO om deze opnames onbeperkt te gebruiken of door derden te laten gebruiken
Geluidsnorm EO-Jongerendag

Het geluidsniveau tijdens evenementen is regelmatig in het nieuws. Wij nemen onze verantwoordelijkheid met betrekking tot het geluid op de EO-Jongerendag. Tijdens de EO-Jongerendag blijven we wat betreft het geluidsniveau standaard onder de landelijk geldende normen. De geluidsbeleving kan echter anders ervaren worden op verschillende plaatsen in Ahoy en is ook iets persoonlijks. Mocht je het geluid als te hard ervaren, gebruik dan eigen oordopjes of haal deze af bij de Kassa op het buitenterrein.

Gevonden voorwerpen op de EO-Jongerendag

Ben je iets kwijtgeraakt op de EO-Jongerendag? Tijdens de dag worden gevonden voorwerpen naar het Infopunt gebracht. Het is altijd een goed idee om daar tijdens de dag al te informeren of iets gevonden is. We houden uitgebreide lijsten bij. Na de EO-Jongerendag gaan gevonden voorwerpen naar de EO. Stuur een e-mail met een zo volledig mogelijke omschrijving van wat je kwijt bent naar [email protected]. Het kan een paar dagen duren voor we alle voorwerpen hebben uitgezocht en we je een bericht retour kunnen sturen. Houd daar rekening mee.

Overige vragen

Ik heb een andere vraag over het bestelproces

Heb je een andere vraag over het bestelproces? Neem dan via deze pagina contact op met onze ticketprovider Paylogic. Zij verzorgen voor ons de ticketverkoop.

 

Mijn vraag staat er niet tussen

Als je vraag niet beantwoord wordt in deze 'Veel gestelde vragen' kun je contact opnemen met EO Reserveringen via [email protected]. Vragen die hierboven al beantwoord zijn, zullen via mail niet beantwoord worden.