Ga naar submenu Ga naar zoekveld

7 hemelse Bijbelteksten met een krachtige boodschap

23 november 2017 · Leestijd 2 min

'De hemel bestaat niet! Of toch wel?’ Wie heeft er nou gelijk en waar geloof jij in? Waarschijnlijk zoek je jouw antwoord in de oudste christelijke ‘encyclopedie’ ooit: de Bijbel. Snappen we. Maar je hoeft hier niet altijd antwoord te vinden. Soms kan de Bijbel ook heel inspirerend en motiverend zijn. Daarom hebben wij een aantal powerful Bijbelteksten voor je op een rij gezet.

1. Johannes 14:1-3

Jezus zegt hier: ‘’Wees niet ongerust, maar vertrouw op God en op mij. In het huis van mijn Vader zijn veel kamers; zou ik anders gezegd hebben dat ik een plaats voor jullie gereed zal maken? Wanneer ik een plaats voor jullie gereedgemaakt heb, kom ik terug. Dan zal ik jullie met me meenemen en dan zullen jullie zijn waar ik ben.’’

2. Matteüs 24:35

‘’Hemel en aarde zullen verdwijnen, maar mijn woorden zullen nooit verdwijnen.’’

3. 2 Timotheüs 4:18

‘’De Heer zal me van alle kwaad redden en me veilig naar zijn hemels koninkrijk brengen. Hem komt de eer toe tot in alle eeuwigheid. Amen.’’

4. Psalmen 124:8

‘’Onze hulp is de naam van de HEER, die hemel en aarde gemaakt heeft.’’

5. Matteüs 6:19-21

‘’Verzamel voor jezelf geen schatten op aarde: mot en roest vreten ze weg en dieven breken in om te stelen. Verzamel schatten in de hemel, daar vreten mot noch roest ze weg, daar breken geen dieven in om ze te stelen. Waar je schat is, daar zal ook je hart zijn.’’

6. Openbaring 3:21

‘’Wie overwint zal samen met mij op mijn troon zitten, net zoals ik zelf overwonnen heb en samen met mijn Vader op Zijn troon zit.’’

7. Handelingen 1:10

‘’Terwijl Hij zo van hen wegging en zij nog steeds naar de hemel staarden, stonden er opeens twee mannen in witte gewaden bij hen. Ze zeiden: ‘Galileeërs, wat staan jullie naar de hemel te kijken? Jezus, die uit jullie midden in de hemel is opgenomen, zal op dezelfde wijze terugkomen als jullie Hem naar de hemel hebben zien gaan.’’

Zit er een Bijbeltekst tussen die je niet helemaal begrijpt? Klik dan op de linkjes in de teksten, om het hele Bijbelboek te lezen voor meer context!

Geschreven door

Nienke

Misschien ook wat voor jou

Volg BEAM op TikTok!

Voor video's van inspirerende jongeren die licht willen verspreiden! 💛💡