Ga naar submenu Ga naar zoekveld

DOE MEE MET WHAT’S UP GOD: Acht dagen God zoeken op WhatsApp📱

21 oktober 2022 · Leestijd 5 min

Jij daar! Jij bent op deze pagina terechtgekomen omdat je meer tijd met God wilt doorbrengen, maar niet goed weet hoe🤯. Wij willen je heel erg graag helpen! In dit artikel lees je allereerst waarom het goed is om tijd met God door te brengen. Ben je enthousiast om hiermee aan de slag te gaan? Meld je dan onder in het artikel aan voor onze What’s Up God-groepsapp. Dan gaan we samen acht dagen lang God zoeken.

Veel christenen brengen regelmatig tijd met God door. Dit doen ze niet alleen in de kerk, maar ook doordeweeks thuis, onderweg of in de natuur. Is alleen de zondag dan niet genoeg? Nou, God wil heel graag contact met jou, ook buiten de kerk. Hij verlangt ernaar om tijd met je door te brengen, net zoals jij het leuk vindt om tijd door te brengen met je beste vriend of vriendin. Wij gaan je niet vertellen dat je elke dag twee uur lang op je knieën moet doorbrengen, dit is eerder een reminder dat God het geweldig vindt als je af en toe eens bij hem aanklopt.

Lotte: 'Ik zie mijn tijd met God echt als iets leuk'

Lotte: “Tijdens mijn tijd met God lees ik een stukje uit de Bijbel met behulp van een Bijbels dagboek. Ik schrijf ondertussen dingen op, highlight zinnen die ik mooi vind en versier de pagina die ik net heb gelezen. Dat noem je Bible Journaling. Als ik aan het tekenen ben in mijn Bijbel zet ik altijd worship muziek aan en zing ik mee. Verder schrijf ik soms nog gebeden op of songteksten die me raken. Door dit te doen word ik me veel meer bewust van wat ik lees en blijft het langer hangen. Ook helpt het me om de bijzondere dingen die ik met God meemaak terug te lezen als ik me verder weg voel van God. Ik Bible Journal nu al bijna een jaar en het helpt me om de Bijbel te blijven lezen. Ook omdat creatief bezig zijn voor mij een vorm van ontspanning is. Ik zie het dus echt als iets leuks.”

Wat heb jij eraan?

Het doel van tijd doorbrengen met God is om hem beter te leren kennen en dus een relatie op te bouwen. Uiteindelijk leren we hierdoor om meer op God te lijken. God heeft veel beloofd aan degenen die de tijd nemen om Hem te leren kennen door zijn Woord. Resultaten van stille tijd kunnen zijn: vreugde (Ps.16:11, 119:47), kracht (Jes. 40:29-31), vrede (Ps. 119:65), stabiliteit (Ps.16:8-9, 46: 1-3 en 55: 22) en gebedsverhoring (Joh. 15:7). Maar eigenlijk ontdek het pas als je het gewoon doet.

IMG_4301

Pfff, hoe dan?!

Écht tijd apart zetten voor God klinkt makkelijker dan het in werkelijkheid is. Via onze Instagram story’s lieten jullie weten dat 93 procent het lastig vindt om tijd apart te zetten voor God. Dat is het ook. Maar wat doen we als we niet weten hoe we iets moeten doen? Dan duiken we de Bijbel in! Daar lezen we dat bijna elk Bijbelfiguur, op zijn eigen manier, tijd apart neemt om te praten met God. Jezus gaat de woestijn in om te bidden, Daniël trekt zich zelfs vijf keer per dag terug in zijn kamer om met God te praten en David schrijft liederen om God te prijzen. Ze hebben allemaal een manier van communiceren met God die bij hen past. Die manier ga jij ook voor jezelf vinden!

Eva: 'Ik heb een hekel aan lezen, maar heb nu een manier die bij mij past'

Eva: “Ik hou ontzettend van muziek en aanbid God ook op die manier. Daarnaast lees ik ook de Bijbel, omdat ik het belangrijk vind om mezelf in het geloof te verdiepen en het eigen te maken. Ik heb eigenlijk een hekel aan boeken lezen, totdat iemand me wees op de Bijbelapp. Je kunt daar leesplannen uitkiezen die passen bij een thema of Bijbelboek. Via de app krijg je dagelijks een herinnering om je leesplan te lezen. Dat hielp mij enorm! Op een gegeven moment heb ik mezelf uitgedaagd om het hele Nieuwe Testament te lezen: een leesplan van 90 dagen. Ik zit nu op dag 85! Dus als je denkt dat lezen niets voor jou is; probeer dan eens een bijbelplan. Ik heb door het volgen van die leesplannen veel meer Bijbelkennis en ik begrijp steeds beter wie God is.”

What's Up God?

BEAM gaat jou acht dagen lang op weg helpen met het vinden van een manier om tijd met God door te brengen die bij JOU past: What’s Up God? In een appgroep sturen we je elke dag een nieuwe overdenking en uitwerking waarmee je aan de slag kunt. Jij hoeft alleen te bepalen op welk moment van de dag je dit wilt doen. Het kost niks, maar zal je zeker wat opleveren! Doe je mee?

Inmiddels is het NIET meer mogelijk om mee te doen met What's Up God.

Hoe kun je meedoen?

  • Stuur een appje met IK WIL TIJD MET GOD. Daarna word je door ons toegevoegd aan een groepsapp. Geen zorgen, er zal geen spam komen. Alleen de groepsbeheerder (wij dus) kan berichten sturen.
  • Vanaf maandag 24 oktober 2022 krijg je elke dag een opdrachtje waardoor je tijd met God kunt doorbrengen. Deze is elke dag anders.
  • Aan het einde van de acht dagen hopen we dat we je hebben geïnspireerd om op een creatieve manier tijd met God door te brengen en kun je zelf aan de slag gaan met de manier(en) die het beste bij jou past.
5x Bijbelse personen met mental health issues

Lees ook over:

5x Bijbelse personen met mental health issues

Geschreven door

Daniëlle

Misschien ook wat voor jou

Volg BEAM op TikTok!

Voor video's van inspirerende jongeren die licht willen verspreiden! 💛💡