Icon--eo Icon--instagram Icon--clock Icon--theme Icon--location Icon--tag Icon--twitter Icon--whatsapp Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--spotify Icon--facebook Icon--snapchat Icon--youtube Icon--smiley
25 maart 2018

“Na zijn berichtje barstte ik in tranen uit”

Lusan (19) geniet van het nummer ‘Stil mijn ziel, wees stil’ van de BEAM Worshipband. Ze zit, naar eigen zeggen, vol in de aanbidding. Daarna krijgt ze een berichtje waardoor ze in tranen uitbarst. “Het voelde als gebedsverhoring.”

“Het geloof betekent heel veel voor mij: rust, houvast. Op momenten dat het goed gaat, ben ik dankbaar. Als ik me rot voel kijk ik een christelijke film, ga ik zingen, ben ik bezig met het geloof. Dan krijg ik weer rust. Dan besef ik: ik heb er nu geen controle over en dat hoeft ook niet. God is er.”

Jezus
“Al van jongs af aan ben ik christen. Zo ben ik opgevoed. Natuurlijk ga je je op een bepaalde leeftijd wel dingen afvragen. In mijn puberteit heb ik bewust gekozen Jezus te volgen.”

Delen
“Ik vind het belangrijk om het geloof te delen met de mensen om mij heen. Eén van de eerste keren dat ik dat bewust deed was met tijdens de EO-Jongerendag. Ik was twaalf en ging met vriendinnen van de brugklas naar het evenement. Ik was nog nooit in zo’n groot stadion geweest. Dat was indrukwekkend en heel gaaf. Het was fijn om daar met vriendinnen te zijn.”

EOJD
“Het was bijzonder om te zien dat er zo veel mensen samen komen, God aanbidden en van elkaar genieten. Sinds mijn twaalfde ga ik steevast elk jaar naar de EOJD. Ik heb ook weleens mensen meegenomen die niet gelovig zijn.”

Gebedsverhoring
“Afgelopen jaar was ik met een groepje vrienden op de EOJD. Mijn vriend, met wie ik toen net verkering had, kon niet mee. Hij was druk met zijn stage, maakte lange dagen. Jammer, maar helaas. Op dat moment was hij niet echt met zijn geloof bezig. Twijfelde hij erg. Het was best een risico dat ik nam, maar ik geloofde erin dat het goed zou komen. Op een gegeven moment speelde de BEAM Worshipband het nummer Stil mijn ziel, wees stil. Het was zo bijzonder. Ik zat helemaal in de aanbidding. Mijn vriend keek via de televisie mee. Na afloop kreeg ik een appje van hem. Hij was op dat moment op zijn knieën gegaan en had zijn leven weer aan Jezus gegeven. Ik ben in huilen uitgebarsten. Dat was zo bijzonder. Het voelde als gebedsverhoring.”

For KING & COUNTRY
“Of mijn vriend dit jaar meegaat, weet ik nog niet, maar ik ben sowieso van de partij. Het wordt vast weer hartstikke gezellig. En ik heb nu al zin in het concert van For KING & COUNTRY!”

Ook dit jaar wordt het weer een spektakel. Ben jij erbij? Cool. Moet je nog tickets scoren? Dat doe je hier. Tot de 26e mei!

Volg ons