Icon--npo Icon--eo Icon--instagram Icon--clock Icon--theme Icon--location Icon--tag Icon--twitter Icon--whatsapp Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--spotify Icon--facebook Icon--snapchat Icon--youtube Icon--smiley Icon--menu Icon--chevron-down Icon--npo3
16 oktober 2019

3 miljard (!) mensen hebben geen idee wie Jezus is

Bijna de halve aardbol kent Jezus niet! MissieNederland wil hier verandering in brengen. Daarom zijn ze samen met dertien andere christelijke organisaties de campagne “No Choice” gestart. Het doel: de boodschap van Jezus verspreiden op plekken waar deze nog nooit is gehoord, zodat mensen voor Hem kunnen kiezen.

Geen keuze

Voor 40 procent van de wereldbevolking zijn Jezus en de Bijbel onbekend terrein: dat is superveel! Directeur van MissieNederland, Jan Wolsheimer, zegt: “Miljoenen mensen weten niet van het bestaan van het christelijk geloof, laat staan dat ze ooit van Jezus als de Zoon van God hebben gehoord.”

MissieNederland is een van de initiatiefnemers van No Choice: “Er zijn grote gebieden waar geen zendingswerkers zijn. En als ze er komen, is de gemeenschap zo gesloten of vijandig dat er geen mogelijkheid is om de boodschap van Jezus te brengen. Denk ook aan onherbergzame gebieden of gesloten gemeenschappen in de westerse wereld. Maar overal geldt: als mensen het evangelie niet horen, dan kunnen ze ook niet kiezen om Jezus te volgen. Dat gemis raakt ons diep.”

Bid, deel, ga!

Christenen in Nederland worden door de campagne opgeroepen en geactiveerd om mensen te bereiken die Jezus nog niet kennen, onder de slogan ‘Bid, deel, ga!’. Je kan bijvoorbeeld voor mensen bidden of hen over Jezus vertellen. Alle kleine beetjes helpen om de boodschap van Jezus te verspreiden! Via de website en eigen social mediakanalen van No Choice kunnen de acties worden gedeeld. 

De grote vraag die No Choice wil stellen is: ‘Wat ga jij doen?’ Durf jij mensen die (nog) niet geloven over Jezus te vertellen? Anouk probeerde het en ging straatevangeliseren bij een hardcorefeest! Check hieronder hoe dat ging!

Lees meer

Volg ons