Icon--npo Icon--eo Icon--instagram Icon--clock Icon--theme Icon--location Icon--tag Icon--twitter Icon--whatsapp Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--spotify Icon--facebook Icon--snapchat Icon--youtube Icon--smiley Icon--menu Icon--chevron-down
2 October 2018

Dit moet je (niet) eten bij STRESS!

Stress. En chaos. En pure paniek. Toetsweken, belangrijke wedstrijden en vervelende gebeurtenissen brengen veel stress met zich mee. Bevind jij je nu in een stressvolle periode? Dan zijn er een aantal eetwaren die je stress geven, maar ook een aantal die de stress *hiep hoi* laten afnemen!

WAAR JE LICHAAM AARD-BLIJ VAN WORDT:

1. Groenten (NATUURLIJK)

2. Zelfgemaakte smoothieees #LOVE

Alle vitamientjes bij elkaar!

3. Noten

In noten zitten veel ijzer en vitamines (B en D).

4. Pure chocola

Het is 1. heel lekker en 2. goed voor de bloeddruk. DUBBELWIN.

5. Water en (groene) thee

Stay hydrated ;)

 

WAAR JE LICHAAM FRAM-BOOS VAN WORDT:

1. Fastfood

Het is soms zo verleidelijk om een burger of nuggets naar binnen te werken met een milkshake. Dit comfort food is om te smullen, maar de vetten en koolhydraten laten een vadsig gevoel achter. 

2. Eigenlijk alles met suiker

Suiker = love, want het geeft ons energie. Toch? Nou nee, het is even fijn, maar daarna plof je drie keer harder op de bank. Van sugarhigh naar sugarcrash.

3. Koffie

Hetzelfde als bij suiker. Een dikke energiekick, maar daarna kak je in. Sad.

4. Alcohol

Een beetje wijn na een lange week geeft wat rust, maar meer alcohol heeft invloed op het zenuwstelsel. Je focus verdwijnt en bouwt de stress juist op. Geen aanrader dus!

Volg ons