Icon--eo Icon--instagram Icon--clock Icon--theme Icon--location Icon--tag Icon--twitter Icon--whatsapp Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--spotify Icon--facebook Icon--snapchat Icon--youtube Icon--smiley
11 oktober 2017

BEAM's 7 tips bij verdriet

Verdriet is een van de moeilijkste emoties om mee om te gaan. Maar hoe ga je er mee om als je door de tranen het bos niet meer ziet? Wij geven je 7 ultieme tips!

Tip #1 Lekker uithuilen

Janken, blèren, jammeren, jengelen, kermen, ofterwijl: huilen! Een gouden tip voor als je verdriet de overhand neemt. Soms is het even goed om alles eruit te huilen zodat je daarna weer met frisse energie door kan! Dus pak lekker die twee repen chocolade en de doos tissues en leef je uit bij Titanic. ‘’I’ll never let go…’’

Tip #2 Blijf jezelf verzorgen

Zorg altijd goed voor jezelf. Een paar dagen in je bed blijven liggen is helemaal niet erg, maar weet ook op tijd de draad weer op te pakken! Wanneer je goed voor jezelf zorgt en je lichaam in goede conditie houdt, wordt het ook gemakkelijker om je gevoelens op een rijtje te krijgen.

Tip #3 Neem de tijd

Gun jezelf tijd. Wat je ook gekwetst heeft, het was niet zomaar wat. Neem dan ook de tijd om het te verwerken en dwing jezelf niet om meteen door te moeten gaan!

Tip #4 Koop die schoenen!

Treat yourself. Je hebt iets rots meegemaakt, dus je mag jezelf best wel eens verwennen om je goede humeur terug te krijgen. Koop die tas die je al jaren wilt, koop kaarten voor je lievelingsvoetbalclub. Doe wat jou blij maakt! Eindelijk weer een goed excuus om nieuwe schoenen te kopen!

Tip #5 Ga erop uit

Uit onderzoek naar de behandeling van depressie blijkt dat dit een super goede tip is: ga leuke dingen doen! Veel mensen blijven hangen in hun negatieve emoties en gaan zich daar dan ook naar gedragen. Onbewust versterk je daarmee het onprettige gevoel. Als je dan ook nog dingen blijft doen die je een rotgevoel geven, maak je het alleen maar erger. Dus trekt de stoute schoenen aan en maak er vandaag eens een topdag van.

Tip #6 Blijf praten

Het opkroppen van je gevoelens kan alleen maar averechts uitwerken. Praat er dus over met anderen! Met God, je ouders, je beste vriend(in). Deel je gevoelens!

Tip #7 Praat jezelf moed in en ga ervoor

GA ER WEER VOOR! Heb je inmiddels geen tranen meer over? Time to move on. Hoe vervelend het ook is, je moet weer verder. Maak nieuwe vrienden in je klas, op je werk, zoek contact met vrienden van vroeger, pak je hobby’s weer op, ga doen wat jij leuk vindt en praat jezelf elke dag weer moed in! Het kan even duren, maar er is licht aan de horizon. 

Hebben deze tips jou geholpen? Daar zijn we TROTS op! Laat het ons weten en WhatsApp naar 0683673700 

Volg ons

© Evangelische Omroep - Algemene voorwaarden