Icon--eo Icon--instagram Icon--clock Icon--theme Icon--location Icon--tag Icon--twitter Icon--whatsapp Icon--comment Icon--audio Icon--mail Icon--video Icon--image Icon--search Icon--spotify Icon--facebook Icon--snapchat Icon--youtube Icon--smiley
15 juni 2016 Reageer

Londense burgemeester: 'Geen advertenties in de metro met onrealistische schoonheidsidealen'

De Londense metro: de bekende bordjes, de stem die je waarschuwt voor het gat tussen de metro en het perron én advertenties. Als het aan de Londense burgemeester Sadiq Khan ligt, verdwijnen sommige ads van de muur. Advertenties die een ‘onrealistisch schoonheidsideaal laten zien’ wil hij verbieden.

De discussie begon met een advertentie van een proteïneshakesbedrijf. Op de poster staat een afgetrainde vrouw in gele bikini, met de tekst: ‘Are you beach body ready?’. De advertenties worden geregeld door Transport for London (TfL). Graeme Craig van de TfL snapt dat de posters niet te vergelijken zijn met die op televisie of radio. “Je kunt de reclames niet uitzetten of wegleggen als je je beledigt of verdrietig voelt,” vertelt hij tegen de Press Association.

Burgemeester Sadiq Khan vindt dat de advertenties een slechte invloed hebben op een positief zelfbeeld. Hij heeft zelf twee tienerdochters en maakt zich zorgen dat 'de reclames ervoor zorgen dat mensen zich gedwongen voelen om te voldoen aan onrealistische schoonheidsidealen.'

Wat vind jij? Moeten dit soort advertenties verdwijnen?

Bron: de Volkskrant

 

Reacties

Wanneer je cookies in de categorie Overig accepteert vind je hier NPO Selected.

Volg ons

© Evangelische Omroep - Algemene voorwaarden